Ignalinos atominė elektrinė (IAE) pradėjo tiekti elektrą vartotojams nuo 1983 m. ir tiekė ją iki pat 2009 m., kai bendru Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos susitarimu nutarta elektros gamybą visiškai sustabdyti, sustabdžius IAE antrąjį reaktorių.
Šiuo metu pagrindinė IAE veikla – atominės elektrinės eksploatacijos sustabdymas, atominių reaktorių ir kt. įrengimų saugus išmontavimas. IAE dirba virš 2000 darbuotojų. Įmonės veikla yra finansuojama iš Lietuvos Respublikos biudžeto ir Europos Sąjungos fondų lėšų.
"Įmonei buvo labai svarbu, jog projektas pasiektų tikslus, būtų įvykdytas laiku ir už sutartą kainą. Tai puikiai pavyko padaryti Blue solutions komandai. Darbo operatyvumas ir efektyvumas padidėjo planuotu lygiu."
- Algirdas Masiulis, IT grupės vadovas
Iššūkiai
- Didelis turto vienetų skaičius ir įvairovė, su turto vienetais atliekamos sudėtingos operacijos, tokios kaip apjungimas, skaidymas, remontas, nebaigta statyba ir kt.
- Finansavimo šaltinių įvairovė ir apskaitos duomenų analizė pagal finansavimo šaltinius
- Pirkimų sutarčių kiekis ir įvairovė, pirkimų proceso kontrolė pagal sutartis ir finansavimo šaltinius
- Pirkimo paraiškų valdymas pagal finansavimo šaltinius
- Išsamus ir itin detalus apskaitos informacijos pateikimas kontroliuojančioms institucijoms ir auditui
- Nesėkminga verslo valdymo sistemos modernizavimo patirtis su sistemos diegėju, kuris, laimėjęs viešąjį konkursą, darbus vykdė ne vienerius metus, bet diegimas baigėsi nesėkme, diegėjui nesugebėjus įvykdyti sutartimi prisiimtų įsipareigojimų
Sprendimai
- Pasirinktas naujas sistemos diegėjas, turintis reikiamą patirtį, tinkamos kvalifikacijos darbuotojus, dalyvavusius diegime, tenkinantis verslo valdymo sistemos AX2012 R3 (toliau - Sistema) gamintojo Microsoft Corporation kvalifikacinius reikalavimus bei galintis pagrįsti savo kompetenciją analogiškų diegimų patirtimi ir klientų atsiliepimais Lietuvoje
- Atnaujinta Sistema užtikrina pakankamą dimensijų skaičių apskaitos ir analizės proceso vykdymui
- Sukurta pirkimo sutarčių valdymo ir pirkimų kontrolės sistema
- Išvystytas ilgalaikio turto valdymo sprendimas (modulis), atsižvelgiant į IAE specifiką
- Nauja Sistema integruota su kitais Microsoft produktais, tokiais kaip Microsoft SQL Server, Microsoft Office paketu ir įrankiais duomenų importui bei eksportui
Rezultatai
- Sistema atnaujinta per numatytą laiko tarpą ir neviršijant suplanuoto biudžeto
- Įdiegta Sistema leidžia registruoti visas ilgalaikio turto, remonto ar nebaigtos statybos operacijas, jas matyti ir patogiai analizuoti vienoje vietoje
- Užtikrintas pirkimų kontrolės proceso integralumas ir skaidrumas, pradedant nuo paraiškos, pirkimo užsakymo, sutarties ir baigiant sąskaita - faktūra bei atsargų pajamavimu
- Sumažėjo atsargų operacijų registravimo žingsnių, spausdinamų dokumentų kiekis, atitinkamai padidėjo darbo našumas
- Apskaitos informacija efektyviai analizuojama pagal finansines dimensijas, finansavimo šaltinius ir pateikiama reikiamu detalumu kontroliuojančioms institucijoms
- Ataskaitos duomenys analizės tikslais gali būti eksportuojami tiek į Microsoft Office formato dokumentus, tiek į analitines sistemas tolimesnei analizei